www.flickr.com

woensdag 27 juni 2012

Opgeknapt staat netjes: de keuken


Als gij iets in uwe kop krijgt, dan moet dat meteen gebeuren.  Ik heb het als tiener vaak genoeg moeten horen, en eerlijk gezegd, het is nog steeds een waarheid als een koe!
Ik vind dat nochtans geen slechte eigenschap, integendeel, ik noem het eerder 'enthousiast' of 'ondernemend'.  En dus was het een paar dagen geleden weer van dat, want ik vond dat er werk aan de winkel keuken was.  De muren konden wel een opfrisbeurt gebruiken nadat mijn 2 lieve poezen hier en daar hun klauwen hadden gescherpt en daarbij was het mij allemaal wat te flets geworden.  Toevallig stond er op zolder nog een pot limoengroene verf te blinken, net genoeg voor 2 lagen.  
Op enkele uren had ik het in m'n eentje gefixt.  Zes uur droogtijd? Juist ja...


Niet alleen de muren kregen een voor&na, ook het kruidenrekje dat ik onlangs gratis en voor niets op de kop kon tikken.  Dat het rood zou worden, dat stond al lang vast.  Ik heb namelijk iets met rode accenten in de keuken: de bloempotten, de braadpan, de handdoeken, het vergiet,... allemaal rood!  Maar wat met die porseleinen schuifjes.  Ik vond ze eigenlijk maar niks.   Ik raakte er alleen niet uit in welke kleur ik ze best kon schilderen.  Teleurgesteld stak ik ze onveranderd terug in het rekje.  En plots leek het allemaal wel mee te vallen.  Misschien laat ik die bruin-oranje bloempjes maar voor wat ze zijn... 
 

De vernieuwde keuken vroeg ook om een vernieuwd afvalsysteem.  Tot voor kort moest ik het stellen met een klein vuilbakje, diep verscholen in een keukenkast.  Neen, niet zo'n ingebouwd geval dat samen mét de kast opengaat, maar een klein onding met een schommelende klep.  Het leverde vooral veel smerigheid, gemopper en rugpijn op.  Ik trok zondag dan ook naar Unikamp om er een grote, rode Wesco te bemachtigen. Daar aangekomen viel mijn oog op de goedkopere en mooie versie van Simplehuman.  Bijkomend pluspunt is dat hij dankzij een speciaal mechanisme geluidloos toe valt glijdt. Jammer genoeg hadden ze niet dat mooie rood van Wesco, dus ging ik na lang twijfelen voor staalgrijs.  Gelukkig past hij hier perfect, al zeg ik het zelf!


Ik rommelde in alle lades en kasten, gooide veel rommel weg en blonk het geheel nog wat op.  Een paar kleine ingrepen en de keuken lijkt weer als nieuw, of toch voor even.  Haaa, genieten!



Pin It

4 opmerkingen:

  1. Jij hebt heel wat werk verricht, maar het resultaat mag er zeker wezen.
    Je weet wat ze zeggen: de koe bij de horens vatten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. En jij hebt zo tussen het verven door tijd om nog wat foto's te nemen :). Ik vind die schuifjes wel echte super hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Fijn hoe jij de dingen zo direct aanpakt. Ik moet daar altijd nog eerst een beetje over palaveren...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor, het kruidenrekje vind ik geweldig. Echt vintage!!!!
    groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen