www.flickr.com

maandag 27 juni 2011

Het was weer gezellig, vrij-gezellig zelfs...

Het was zondag eindelijk terug mooi weer, en dat kwam goed uit want er werd weeral gevierd: een vrijgezellenfeestje voor An.  Het was geen wild feestje, en er werd niet zwaar gedronken, maar toch was het een fijne namiddag.

Het hele tafereel speelde zich af in Kermt, bij Hasselt, in de prachtige tuin van het al even prachtige huis van An.  Een retro-constructie van reusachtige witte legoblokken met binnenin allerlei vernuftige ingebouwde kasten, hippe badkamers en een zitkuil...  De man die dit generaties eerder bouwde, moet eigenlijk de man van mijn dromen zijn geweest.


Genoeg over het huis!  Meer over onze namiddag...

We begonnen met een 'workshop' cupcakes versieren met de cupcake-koffer (thema 'zomer') van ZieZoZoet.  De botercrème was niet meteen een succes bij het maken, maar eens we de glazuur onder onze vingers rolden, waren we goed op dreef.  Ook de Kir Royal kon wel inspireren!
Zoals gewoonlijk vonden we steeds het versiersel van de andere mooier, maar het resultaat waren toch 30 verrukkelijke cupcakes!

Nadien hielden we een barbeque onder de appelboom.  Met het retro-huis in gedachten, zorgde ik dan ook voor een aangepaste inkleding.  Door mijn uitstelgedrag werd het een last-minute gezwoeg, maar eigenlijk ben ik best trots op het resultaat! 



 Ik sprokkelde op voorhand enkele schatten van bij de grootvader: oude dekbedden en tafellakens, een koffer, een koekjestrommel, badmintonrackets, ...




Nadien plunderde ik ook nog de Ikea voor spotgoedkope kussentjes, al even goedkope lampenbollen, enkele kandelaren én 2 kanten gordijnen.
De lampenbollen hing ik met visdraad in de boom, niet simpel als je nog geen 1.60m groot bent.  Maar gelukkig ben ik wel inventief! ;-)  Ze wiegden heerlijk met de wind mee!


En de kringwinkels van Aarschot en Heist-op-den-Berg konden uiteraard ook niet ontbreken op mijn zoektocht naar een schattig servies!  Voor slechts 4 euro kocht ik 6 tasjes, onderbordjes, een koffiekan en suikerpotje.  En weet je wat... het zou nog echt porselein blijken te zijn ook!



Ten slotte ging ik aan de slag om de lakens om te toveren in kussenslopen, ballonhoezen, flesversiersels en een bloemenslinger.


Voor de ballonhoezen gebruikte ik dit sjabloon.  Snel gemaakt en maakt de ballonnen zo goed als onverwoestbaar! En voor de bloemenslinger (rond de boomstam) maak ik weldra nog een nederlandstalige, stap-voor-stap en lichtjes aangepaste tutorial van het origineel...  Ik had jammer genoeg de tijd niet meer om er meer blaadjes aan te maken, maar dat komt er later nog wel van.


Mijn 'picknick-koffer' bleek een succes, want hij wordt overmorgen al uitgeleend!
Wie weet... het begin van een nieuwe carriere? :-)Pin It

5 opmerkingen:

  1. Dat zag er idd zeer gezellig vrij-gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Straalt één en al nostalgie uit, die mooie picknickspulletjes die je maakte.
    En oooohhh wat een geweldige (droom)woning .....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaaaaaai dat huis, ik zit hier vol bewondering te staren. Weet je toevallig niet wie de architect is?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik me niet vergis, was dat de vorige eigenaar van het huis. Ik vraag het eens na...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Annelies,

    Caviar Content is een productiehuis gelegen in Brussel en voor de opnames van de eindejaarscampagne voor Bpost, de Belgische postmaatschappij, zijn wij nog op zoek naar een seventies woonkamer die wij zouden gebruiken in de reclamespot.

    Nu zie ik hier op uw blog dat u een vriendin heeft met een prachtig seventies huis. Is het interieur van het huis in dezelfde stijl? Indien ja, zou u haar dan eens willen vragen of ze het ziet zitten om haar huis open te stellen voor deze opnames?

    U kunt mij bereiken op volgend e-mailadres: olivier.tombeur@caviarcontent.com

    Alvast bedankt voor uw antwoord.

    Met vriendelijke groeten,

    Olivier Tombeur
    Productie-assistent

    BeantwoordenVerwijderen