www.flickr.com

zaterdag 9 april 2011

Spirelli met Spinazie


Ik leerde dit receptje kennen op m'n allereerste Peter&Meter-avond aan de unief.  Het is superlekker en gemakkelijk om voor een grote groep te maken.  Zo maakte ik het bij het afscheidsdinertje van m'n barteam in een zaaltje van de fakbar, op 2 gasvuurtjes, voor 20 man!
En als je nu nog niet overtuigd bent...je maakt er maar 2 potten mee vuil!
Toen An me onlangs kwam oppikken om naar het Stiksel te gaan en er mee dreigde om een vettige friet mee te brengen, besloot ik dit te maken.  En hoewel haar smalle taille het niet meteen zou verraden, ze heeft zelfs een 2de portie opgeschept!  Sssht...

Ingrediënten (voor ca 4 personen, hoewel...met 2 krijg je het stiekem ook wel op)

- Spirelli
- Gehakte spinazie met room (iglo), 1 klein pak
- Gemengd gehakt, 300g
- Spekjes, 1pak
- Champignons in schijfjes, 1/2 pak
- 1 pakje Boursin met look en fijne kruiden

Benodigdheden 
- 1 kookpot voor de pasta
- 1 grote wokpan

Werkwijze

Ik laat vooraf de diepvries-spinazie al wat ontdooien uit de frigo zodat hij sneller klaar is in de wok.

Breng de pasta aan de kook.

Bak eerst de spekjes in de wokpan.  Leg ze nadien op een bordje en veeg de wok proper met wat keukenpapier.  Ik bak met opzet de spekjes en het gehakt niet samen omdat ik vind dat alles dan naar spek smaakt.

Bak daarna het gehakt en kruid bij.  Wanneer het gehakt al lichtjes begint te bruinen, doe je er de champignonnen bij.

Als alles lekker goudbruin ziet, kan je er de spekjes en de spinazie bij doen.

Zodra je een smeuige saus hebt, voeg je de boursin toe.  Ik gebruik een half tot 3/4de pakje, afhankelijk van de goesting.

Giet de pasta af, serveer apart of meng door de saus.

En bon appetit!Pin It

Geen opmerkingen:

Een reactie posten