www.flickr.com

zaterdag 14 april 2012

't Is in de sjakosh

Zei er iemand gsm-hoesje? 


Inderdaad, en ook een zakdoekzakske in zijn meest eenvoudige vorm! 

Meisjesmama maakte ook een jasje voor haar nieuwe smartphone, toevallig in dezelfde stof (maar geef toe, het is toch gewoon een leuk stofje?).   Mijn gsm vroeg om een strakker model en een pelske aan de binnenkant!  Met het ringetje hang ik 'm aan de rits van de binnenzak, zo vind ik m'n gsm voortaan blindelings terug en hoef ik niet hysterisch rond te grabbelen om uiteindelijk toch te ontdekken dat ik de oproep gemist heb.

Mijn handtas heeft er van binnen nog nooit zo schoon en netjes uitgezien.  Nooit gedacht dat orde in de sjakosh ook rust in mijn hoofd zou bezorgen, én inspiratie.  Want ik zag er ineens ook het perfecte moederdaggeschenkje in.  Van het tamme tampontasje maken we dan weliswaar een brillenzakje, om ... welja... voor de hand liggende redenen.


Maar geen nood, de tutorial en give-away komen er.   Nog maar 9 volgers en het is zover!


Pin It

7 opmerkingen:

  1. Dat is mss iets voor mij, want ik vind NOOIT iets in mijn handtas... =)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke tasjes. ik heb tegenwoordig ook overal tasjes voor. Handig hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een zalige handtas!
    Maar zeg.. nu zou er iemand mij toch iets moeten uitleggen.
    Dat zakdoekenzakske.. Hoe steekt ge uw zakdoeken daarin? Moeten die op een bepaalde manier geplooid zitten zodat die daar makkelijk uitgaan?!
    Ik snap het niet, maar ik vind het geweldig dus ik wil da ook in mijn handtas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nope, geen speciale plooi- of origamitechnieken nodig. Ofwel het plastieken zakje in het midden in de lengte opensnijden, ofwel ze er helemaal uithalen. Het is natuurlijk niet gelijk bij een doos Kleenex dat de volgende ook al komt piepen als je er ééntje uithaalt eh, gewoon een zakdoekje er uit vissen als je er één nodig hebt.

      Verwijderen
    2. Ooh, nu snap ik het!
      Ik dacht dus inderdaad dat meteen het volgende doekje kwam piepen. Maar dan zit je natuurlijk met het probleem dat dat zakdoekje er al wat uithangt in je handtas.
      Dus 't is gewoon een mooie vervanging voor het plastiekje zelf!
      Bedankt voor de uitleg ;)

      Verwijderen
  4. Wauw zeg, kei overzichtelijk! En heerlijke kleurtjes, inderdaad :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk, dat is nou eens handig. Mijn handtas is namelijk namelijk een grote verzamelzak van spullen zonder overzicht...misschien ook maar eens op deze manier oplossen! Maar eerst even wat tijd maken, want er staat nog zoveel op mijn lijstje. Super dat groene stofje!

    BeantwoordenVerwijderen