www.flickr.com

zondag 6 januari 2013

Olijke oorwarmers en een keerbare kraag

Terwijl de ene tiener niet bepaald om een stoere sjaal staat te springen, staat zo'n warm en wollig ding wel op het verlanglijstje van de andere.  Handtasjes had m'n stiefzusje namelijk al genoeg, het was zo'n sjaalkraag dat ze wou.  Liefst met zo'n hele zachte teddybeer-stof vanbinnen.


Ik maakte dit exemplaar iets langer dan het vorige, zodat het zo'n 40cm was.  Op koude winterdagen kan ze haar snoet dan lekker diep in de kraag verbergen.    Andere keren kan ze hem omrollen tot een stijlvol pelsje. 
De bloemenstof is iets tussen flanel en katoen, ik kocht het spotgoedkoop in Nepal (1.20euro/m); de zwarte, zachte teddy komt van bij Stoffen Pauli


Een eenvoudiger kado om te maken kon ik me haast niet wensen, het was klaar in een wip.  Ik vulde het daarom nog aan met bijpassende oorwarmers die ik héél goedkoop kon vinden; niet in Nepal, maar gewoon bij Action.  
Ik wikkelde een reepje stof om het diadeempje, vouwde de zoom om en spelde alles goed vast.  Met een blinde steek naaide ik de stof toe, de uiteinden liet ik in de oortjes verdwijnen en maakte ze ook daar nog eens stevig vast. 


Eenvoud siert, toch?

Pin It

4 opmerkingen: